XIV Szkoła Zarządzania Strategicznego FRP dla kanclerzy i kwestorów
W dniach 1-4 czerwca 2014 r. odbyła się kolejna XIV Szkoła Zarządzania Strategicznego w szkolnictwie wyższym Fundacji Rektorów Polskich, tym razem dla kanclerzy i kwestorów/dyrektorów finansowych zorganizowana przy wsparciu Instytutu Społeczeństwa Wiedzy. Obrady odbywały się w Centrum Konferencyjno-Hotelowym Ossa k/Rawy Mazowieckiej. Projekt zrealizowano zgodnie z założeniami Programu Stałych Przedsięwzięć w systemie doskonalenia kadr kierowniczych szkół wyższych, w ramach partnerstwa strategicznego KRASP- FRP.
Na program Szkoły złożyły się następujące moduły, obejmujące łącznie 6 sesji wykładowych i 3 debaty panelowe, o następującej tematyce:
- Sprawy programów finansowych ze środków europejskich
- Sprawy gospodarki finansowej w uczelniach publicznych
- Sprawy zamówień publicznych.
Wśród wykładowców znaleźli się m.in.: podsekretarz Stanu w MNiSW prof. J. Guliński a także D. Piasta wiceprezes Urzędu Zamówień Publicznych, M. Łata dyrektor Departamentu Konkurencyjności i Innowacyjności w Ministerstwie Infrastruktury i Rozwoju, A. Hołda, profesor Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie, oraz M. Libuda, dyrektor zarządzająca segmentem nauka i szkolnictwo wyższe w wydawnictwie prawniczym Wolters Kluwer.
Wśród problemów dyskutowanych w ramach poszczególnych modułów należy wyróżnić kierunki zmian w szkolnictwie wyższym będące następstwem nowelizacji ustaw i założeń dotyczących perspektywy finansowej UE 2014-20 ze szczególnym uwzględnieniem badań naukowych i innowacji. Duże zainteresowanie wśród uczestników wzbudziła problematyka poświęcona najnowszym zmianom w ustawie Prawo zamówień publicznych, a w tym m.in. uwzględnienie w procesie zamówień publicznych specyfiki działalności naukowo-badawczej oraz działalności kulturalnej, a w szczególności ułatwienie udzielania zamówień publicznych na tzw. usługi niepriorytetowe, usuwanie barier w dostępie do zamówień i odformalizowanie procedur.
Ocena ogólna XIII Szkoły FRP dla kanclerzy i kwestorów/dyrektorów finansowych, uśredniona na podstawie wypełnionych przez uczestników formularzy ewaluacyjnych, wyniosła 4,3 (w skali 1-5).