Pomiń nawigację
ISW Logo

Wiodące wieloletnie projekty ISW

  wersja polska   english version
Instytucja partnerska
Fundacja Rektorów Polskich

Kolejna edycja seminarium dla doktorantów ISW-FRP "Rola szkolnictwa wyższego w kształtowaniu społeczeństwa wiedzy"

SEMINARIUM DLA DOKTORANTÓW ISW-FRP

„Rola szkolnictwa wyższego w kształtowaniu społeczeństwa wiedzy"

/kontynuacja seminarium prowadzonego w latach 2004-2008/

 

Wprowadzenie, nowej dyscypliny naukowej, w dziedzinie nauk społecznych, pn. nauki o polityce publicznej, a także rosnąca liczba prac doktorskich na tematy związane z problematyką społeczeństwa wiedzy oraz badań nad szkolnictwem wyższym wskazuje na potrzebę większej integracji środowiska naukowego w Polsce. Z tą intencją wznawiamy Seminarium ISW-FRP pn. Rola szkolnictwa wyższego w kształtowaniu społeczeństwa wiedzy.

Rada Programowa Seminarium:

  • prof. Jerzy Woźnicki (przewodniczący Rady),
  • prof. dr hab. Wiesław Andrukowicz
  • prof. dr hab. Piotr Błędowski
  • prof. dr hab. Tadeusz Bodio
  • prof. Ewa Chmielecka (FRP)
  • prof. dr hab. Adam Chmielewski
  • dr hab. Piotr Dominiak, prof. PG
  • prof. zw. dr hab. n. praw. Marian Filar
  • Prof. dr hab. Juliusz Gardawski
  • Dr hab. Beata Glinka, Prof. UW
  • Prof. dr hab. Jerzy Grobis
  • dr hab. inż. Piotr Grudowski, prof. PG
  • prof. dr hab. Julita Jabłecka
  • dr hab. Arkadiusz Jabłoński, prof. KUL
  • prof. dr hab. Marek Kwiek
  • prof. Andrzej Kraśniewski (FRP)
  • prof. dr hab. J. Olchowicz
  • Prof. UAM dr hab. Krzysztof Podemski
  • dr hab. Wojciech Popławski, prof. UMK
  • Prof. dr hab. I. Światłowska - Prędota
  • prof. dr hab. Bartosz Rakoczy
  • dr hab. Ryszard Skrzyniarz prof. KUL
  • prof. dr hab. Stanisław Sulowski
  • dr hab. Witold Stankowski, prof. UJ
  • prof. dr hab. Jan Szambelańczyk
  • dr hab. Piotr Tuleja, prof. UJ
  • dr hab. Bożena Wojtasik, prof. DSW
  • prof. dr hab. Katarzyna Żukrowska
  • mgr inż. Kinga Kurowska (sekretarz)

Cele Seminarium:

  • zapewnienie doktorantom uczestniczącym w Seminarium osobistych kontaktów merytorycznych z czołowymi ekspertami w zakresie systemu szkolnictwa wyższego i badań naukowych w Polsce;
  • stworzenie środowiska naukowego dla doktorantów przygotowujących rozprawy związane z problematyką społeczeństwa wiedzy, w zakresie podstawowych problemów funkcjonowania systemów szkolnictwa wyższego i badań naukowych w Polsce i na świecie;
  • stworzenie krajowego forum kontaktów i wymiany doświadczeń dla doktorantów oraz prezentacji osiągnięć doktorantów, którzy przygotowują rozprawy w tym obszarze tematycznym;
  • udział w kształceniu grupy polskich młodych ekspertów specjalizujących się w zagadnieniach szkolnictwa wyższego przygotowanych do prowadzenia wspólnych przyszłych prac badawczych;
  • udostępnianie informacji o dotąd prowadzonych lub podjętych pracach nad rozprawami doktorskimi z dziedziny objętej tematyką Seminarium;

Seminarium Instytutu wspierane przez FRP stanowi uzupełnienie seminariów naukowych odbywających się w uczelniach macierzystych doktorantów.

Inne formy działania

Poza regularnymi posiedzeniami uczestników w ramach Seminarium przewidziane są inne formy działania. Należą do nich:

  • stworzenie krajowej sieci doktorantów zajmujących się w/w tematyką;
  • włączenie polskich doktorantów do międzynarodowych siedzi badań w obszarze szkolnictwa wyższego (Np. Eurodoc, Euredocs);
  • stworzenie możliwości rekomendowania opublikowania, przygotowywanych przez doktorantów, wartościowych artykułów poświęconych problematyce prezentowanej w ramach Seminarium w renomowanych czasopismach dotyczącym badań nad szkolnictwem wyższym;
  • organizacja konferencji tematycznych mogących stać się dodatkowym forum dyskusji i prezentacji ich dorobku;

Uczestnicy

Seminarium jest organizowane dla młodych badaczy prowadzących badania w zakresie problematyki Seminarium, a w szczególności dla:

  • doktorantów przygotowujących rozprawy w ramach nowej dyscypliny naukowej pn. nauki opolityce publicznej, w dziedzinie nauk społecznych;
  • doktorantów przygotowujących rozprawy w ramach innych dyscyplin naukowych (zarządzanie, socjologia, pedagogika, naukoznawstwo, nauki techniczne itp.), tematycznie związane ze szkolnictwem wyższym i badaniami naukowymi;
  • Przewidywany jest udział promotorów/opiekunów naukowych prowadzących prace doktorskie we wskazanym obszarze tematycznym.
© Fundacja Rektorów Polskich. Instytut Społeczeństwa Wiedzy.
projekt i wdrożenie xidemia.com